Beste ouders/verzorgers en leerlingen

Zoals u onlangs op het nieuws heeft gehoord, zijn de scholen met ingang van 16-03-2020 tot en met in ieder geval 06-04-2020 gesloten in verband met de uitbraak van het corona virus. Dit betekent ook dat de Rekenfaculteit in deze periode geen rekenlessen geeft op school.

Natuurlijk wil de Rekenfaculteit u en uw kind in deze periode blijven ondersteunen door rekenonderwijs op afstand te geven. We blijven daarom graag in nauw contact met u en uw kind. De komende periode zullen wij als Rekenfaculteit op verschillende manieren rekenactiviteiten aanbieden, zodat leerlingen thuis kunnen blijven oefenen met rekenen (dat is namelijk heel belangrijk!).

Allereerst gaat vanaf maandag 23 maart de website www.rekenfaculteit.nl online. Op deze website kunnen u en uw kind bijvoorbeeld leuke rekenopdrachten en tips voor thuis vinden. Wij zullen de documenten die we op de website plaatsen ook met u delen via de mail. Ook zullen wij via deze website proberen zoveel mogelijk rekenvragen te beantwoorden. Het is belangrijk dat u zich beseft dat dit een website is die niet bedoeld is om vertrouwelijke gegevens uit te wisselen. Wij raden u vanwege de privacy aan om via de website alleen te communiceren over rekensommen en niet over andere (persoonlijke) zaken. Leerlingen mogen alleen gebruik maken van de website met toestemming van hun ouders/verzorgers. Een uitgebreide privacy verklaring kunt u op de website vinden. Voor persoonlijke vragen kunt u altijd telefonisch contact opnemen met uw tutor.

Daarnaast kan uw kind natuurlijk ook blijven oefenen op verschillende rekenwebsites: www.dagelijksrekenen.nl (u kunt contact opnemen met uw tutor als u de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw kind niet meer weet) en www.redactiesommen.nl

Uw tutor zal de komende periode ook regelmatig even contact opnemen om te kijken hoe het gaat en of uw kind nog vragen heeft. We wensen u allen een goede gezondheid en een periode vol rekenplezier toe!

Met vriendelijke groet,

De Rekenfaculteit